Jantung Hati Maksu Pieza

27 Februari 2012

Hari nie MC

Dicatat oleh ucupiza di Isnin, Februari 27, 2012
Reaksi: 
Ni kes semalam la,k.chik buat mee sup,yus kn org tamak,amik la sos yang ada cili pdi tu bnyak lk gk,ltak dalam bihun sup tu.
Makan-makan...
konon nk krus la tu kn..lpas breaksft bihun,minum la air limau purut tu,konon nk kikis lemak kn..
Mase minum tu relax-relax je perut ni.

tibalah malam,dalam pukul 9.oo mcm tu,perut tetiba rase bisa weh,pastu macam bunyi letup-letup,
trus pecut pergi bilik trmenung.lame jugak la dalam bilik termenung tu..
Da rase lega..tapi perut tetap bergelora ni.

Hah kau,pukul 2pagi,perut memulas lagi,pergi pecut terus bilik termenung.da xpikir takot da..
nak cerry berry punye hal.
Da lpas,tak boleh tido pulak..perut memulas lagi..sampai la keadaan mcm tu,hinggala pukul 3.

Lpas pukul 4,lena kembali di kamarku.bangun bajet nak pergi keje la.
Da siap-siap nk start moto..peh perut memulas la lagi..da cantik-cantik ni.
capai tuala..
da nekad,tak boleh la pergi keje ni.
call ofis cakap MC arini.
Lpas tu tido balik,tahan perut sakit ni.

Pukul 9.00 bangun,nak pergi klinik la..
Klinik penel kemain jauh lagi..da la gaji xkuar lagi.
menyusuri jalan-jalan..sekali enjin moto mati la pulak.
dengan muka selamba je.start moto..hidup balik pulak.
sesampai je kat klinik tu..
Terpampang "DOKTOR TIADA DARI PUKUL 2.00-6.00ptg.
Peh doktor takde plak..perut da bisa ni weh.

Mula la stat moto tu..boleh hidup,sekali nak jalan,die berhenti secara tiba-tiba lak..
nie yang malas ni.
nak stat lagi..da tak boleh hidop da motonye.
menguji kesabaran la.
call abang suh call membe die tengok-tengok kan moto ni hah.
Boleh lak,abang suruh kudrat seorang adik perempuan die ni,tolak moto nouvo yang berat tu..
Ape la abang ku ini..adik ko ni dhla sakit perut..
Call bonda,bonda suruh tunggu je..
15 minit membe abang datang.betulkan motor ni.
stat-stat xmau jugak hidopnye.
membe abang kata petang ni baru nak betulkan.
hah petang ni..

Dahla xbawak 1 duit pun,nak nek bas..lelame call bonda suruh cousins amikkn.
tunggu cousins jemput..nak pergi klinik lain pulak.
da sampai klinik ni..ramai la plak.
pergi la klinik lain pulak..
Nasib baik cousins nak hantarkan..
kalau x,xtau la...
jumpe2 doktor..doktor boleh cakap:"AWAK NI XCUKUP AIR LA DLM BADAN,KLAU LPAS NI AWAK XMINUM AIR BANYAK2,AWAK KENA MSOK WARD.MSOKKAN AIR DLM BADAN"hah..sampai camtu sekali..ok2 doktor saya minum air banyak2.

Balik la rumah..Dan teruskan brehat..
Ok la nak rest dlu.



fax:
your@email.com
http://www.yoursite.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea