Jantung Hati Maksu Pieza

25 April 2012

Adab

Dicatat oleh ucupiza di Rabu, April 25, 2012
Reaksi: 
Adab...
Adab tu penting kan dalam kehidupan?


Hah kenapa topik yus adab ialah kerana,ada sorang mamat at tempat kerja ni kurang adab sikit.
yus cukup pantang la...kita kena pandai memainkan situasi la..sekarang bukan di tempat kau lepak-lepak dimana kau nak panggil kawan kau men switt-switt je (betol ke ejaan nye ye..)
lagi-lagi yus yang dok depan ni hah..bingit telinga taw tak.
sekarang situasi di ofis @ tempat kerja bukan kat kedai mamak tau tak.


Lagi -lagi kau kat luar,panggil orang yang tentu tak dengar sebab,ofis dengan receptionist kan lain tempat...da sah-sah dipisahkan dengan cermin..mane la dengar...dahla dengan pijak simen yang yus da sapu-sapu hari-hari,pastu dok panggil kawan kau macam tu..
ape salah kau bukak kasut tu,masuk.panggil cara beradab sikit la..


Kau nak suruh aku hormat kau..
kerja pun Safety je oi..
macam la kau pangkat besar nak suruh yus ni hormat kau..
bajet bagus je..
kerja pun buat tak tentu arah..
nak suruh orang hormat die..
dengan perangai yang kau da tunjukkan,yus nak hormat ko..
SORRY la wei..


jadi orang beradab sikit..
faham situasi ok..


fax:
your@email.com
http://www.yoursite.com

2 ulasan:

Intan Payung berkata...

sabar yang sabar..~

ucupiza berkata...

@Intan Payunggeram je ngan orang mcm tu kak

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea