Jantung Hati Maksu Pieza

01 Mei 2012

Petua Menghilangkan Bulu Atas Bibir

Dicatat oleh ucupiza di Selasa, Mei 01, 2012
Reaksi: 
Korang mesti ada yang pernah mengalami masalah ni kan Bulu atas bibir..dikatakan macam misai dan menyerupai misai lelaki,tapi bukanla lebat macam misai lelaki tu.
Ni macam bulu halus mcm bulu roma la kat atas bibir tu.

tapi kenapa ye??
jom kita kupaskan tajuk nie.
Sekarang ni kelihatan makin ramai  pulak wanita yang ada misai kenapa ye??
Pasal pemakanan kot. Maklumlah zaman sekarang nie macam-macam benda yang kita makan,tambah lagi,
dengan segala jenis bahan kimia yang kita dok tepek-tepek kan kat muka nui..yeke??

Ada pula tu masa kecik-kecik dulu takda plak misai..Tetiba bila dah besar panjang tak pasal-pasal tu ada misai ni.camana nak selesaikan ni??

Bagi kebanyakan yang mengalami masalah ni.,tentu sekali redha dengan anugerah Tuhan kan.Tapi sebenarnya tak salah kita berusaha untuk membuang "misai" tu.

Ehh betul ke boleh buang "misai" tu??Dari segi agama??tak salah ke??
Nak  pendapat korang??

Daripada pembacaaan tak salah sebenarnya untuk membuang "misai"malah digalakkan kerana takut membawa kepada penyakit dan nanti disamakan pulak dengan kaum adam kan.

Macam yus la..yus salah sorang wanita yang mengalami "misai" tu.
tapi  tak da la lebat macam kaum adam tu,macam bulu roma halus yang kelihatan pabila dilihat dari jarak dekat.
Kekadang yus rasa hilang kenyakinan.
da banyak kali yus kena tegur dengan masyarakat du luar sana.
Sampaikan ada rasa nak menangis rasenya...kenapa diorang cakap aku macam tu.
Tapi bonda banyak yakinkan..
Itu anugerah Tuhan.
sabar..sabar..sabar..

Baru-baru ni yus kena jugak.mase tu yus temankan cousins beli satay,
Lelaki  tu boleh tanya yus,"awak ni lelaki ke perempuan?"Die boleh tanya macam tu.
Yus tanya kenapa??
Die boleh cakap.."nape ada misai"sambil die urut  misai die...
Cousins yus tolong jawabkan ."p.cik nampak tak die bertudung,kalau da bertudung tu lelaki ke??"
Mase tu nak mengalir air mata je,bile orang pandang kita macam tu..

Balik-balik tu,terus pergi kat bonda.
:mak nape orang cakap adik macam tu??ada misai la..nampak sangat ke??

Mase tu bonda cakap,anugerah Tuhan.sabar je la.

ok jom yus share ni..

Petua menghilangkan bulu atas bibir @misai
  •  Sediakan sebiji limau nipis dan setengah sudu gelas gula pasir.
  • Perahkan jus limau tadi dan campurkan dengan gula pasir tadi.kemudian sapu pada tempat bermisai tu sambil mengosok-gosok perlahan-lahan.Ia membantu menanggalkan bulu-bulu halus pada bahagian tu.
  • selamat mencuba ye.
yus pun tak buat lagi..sebab baru dapat tahu.


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sy pn ade mslh yg sme..malunye ble ad org tegur cm2 kn. Phm sgt ape awk rase..nk try la petua ni. If awk da try ley share jd ke tk er. ;)

Tanpa Nama berkata...

yela..cmne ye..risau plak adenye..sye jgk alami mslah y sme...

Tanpa Nama berkata...

Boleh hilang ke ?

Tanpa Nama berkata...

huhu. So mcmna kesan dia? Ok x? Law ok,nk try cpt2 ni.huhu

Tanpa Nama berkata...

Salam sy mengalami masalah yg sama dan malu sgt...skrg ni cm makin byk pl...ada x benda yg btl2 berkesan n x kan tumbuh lg

Tanpa Nama berkata...

Sy pun ada masalah sama. Tambah2 bila ckp dengan org rasa org tgk misai kita kan. Malu nk sembang dgn org yg kita admire :(

Tanpa Nama berkata...

Saya pun sama. Sedih sangat bila kawan kawan lelaki ejek dan ketawakan saya :( berhasil tak cara tu ye?

Tanpa Nama berkata...

saya pon same tp bt do know jew....klo make up mmg xcun sbb ktra sgt...sabar je la...

Tanpa Nama berkata...

salam.. sye pon ad misai jgk..btw, kita kne bersyukur sbb kita ni unik.. yg pntg jgn malu sbb ciptaan Allah ni adalh yg terbaik,terindah,tercantik..n smua laa.. so be confident dear.. :)

Tanpa Nama berkata...

Salam...korang berhasil tak???

Tanpa Nama berkata...

salam sy pon dah cuba petua ni tapi ambil masa agar lama jgak la..ape yg pnting teruskn berusaha jangan cepat putus asa ..good luck

Tanpa Nama berkata...

ambik masa agak lama tu dalam bape lama ehh??

kado ulang tahun berkata...

salam kenal dr indonesia

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea