Jantung Hati Maksu Pieza

29 September 2012

Pondok-pondok..

Dicatat oleh ucupiza di Sabtu, September 29, 2012
Reaksi: 
assalamualaikum,bersiaran kembali..

Dah hari sabtu dah.
apa aktiviti korang cecuti hari nie,
mesti ada yang tengah shopping kan,maklumlah masing-masing dah gaji kan..bershopping sakanlah kamu kan..
Siapa dengar bajet 2013 semalam..tak dapat dengarlah semalam..
share-share sikit bajet 2013 semalam.

Apabila tiada cerita yang ingin dikongsikan,kongs jelah pape cerita ye..
Cerita ni dah lama dah,terperap dalam draft ni.

Yang masa cuti 1malaysia tu,semua adik-beradik balik kn,tu untung adik-beradik ramai ni,sekali balik riuh rendah rumah bonda ni dengan ketawa-ketawa ngilai-ngilai anak buah ni.
yang menangis lain,yang merajuk lain..poning kepala makshu kamu ye..
Apabila semua berkumpul,anak buah memilih port main pondok-pondok (masak-masak) dibawah pohon ceri..tau tak pokok ceri..tak tahu goggle taw..
Yang anak buah besar-besar panjang lepak dalam rumah sambil mengumpat makshu korang kan,baik mengaku jelah..
Bila makshu lalu je,korang senyap kan.ok takpe-takpe (sentap kejap).
Sementara anak buah yang comel sudah hilang dan mencari bahan-bahan untuk main pondok-pondok..
Kemain penuh alatan-alatan memasaknya,sampaikan cawan bonda pun korang bawak main kan..
Siap pakej,ada garpu,sudu,dan bunga-bunga dan daun-daun semua penuh atas pangkin kan..

Yus pulak masa ni nak keluar,nak pergi jalan-jalan dengan cousins kan,sementara nak tunggu cousins sampai,yus lepak luar dengan anak buah,sekali ada si comel ni tanya camni sambil tangan tengah meramas daun dan pasir hitam,kemain lagi..

Eisya : makshu-makshu nak rasa tak eisya masakkan nie??(dekat tangan dia ada daun yang dilumurkan dengan pasir)

Ucu : Nak-nak,sedap tak eisya masak..

Eisya : sedaplah ucu,cuba ucu rasa,(sambil tangan nak suapkan)..

Ucu : eii sedaplah eisya masak..(bukak mulut tipu-tipu).

anak buah memang comel bila nak suapkan makshu kau dengan pasir ye,..
Pastu siaplah,selesai main pondok-pondok tak dikemas tempat tu.
Tu yang umi korang naik baran tu..
siap air paip melimpah-limpah keluar...
Mahu kena kejar satu rumah bonda..
semua tak mengaku,dia punya kerja..



si pink tu eisya,si baju hitam si ahmad,,
muka pelik je si eisya tu,
tengoklah rambut si eisya tu..



mulut yang sama,masa ni,tengah gaul daun dengan pasir siap ketuk-ketuk dalam tempurung..


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea