Jantung Hati Maksu Pieza

18 Disember 2012

Melaka - Paloh - JB

Dicatat oleh ucupiza di Selasa, Disember 18, 2012
Reaksi: 
Hari jumaat lepas telah bercuti mereleasekan tension..
Saja nak menghabiskan cuti tahun yang masih berbaki tu,
Minta cuti sebab nak menghadiri majlis perkawinan cousins di Plentong JB..

Pagi dalam pukul 10.30am dah gerak dari Melaka..jalan begitu lengang sebab semua orang kerja kan..
Perjalanan yang begitu mencabar apabila melalui di jalan paloh..
Singgah Paloh sebab along nak jumpa kawan-kawan yang sama mengajar dulu..
Along lepas je abis maktab,terus menetap sebentar di Paloh,mengajar sekolah Tamil dulu-dulu..
Jalan di Paloh adalah seram...
Sepanjang perjalanan di Paloh,Along ceritalah tentang kehidupan duduk sana..
Memang teruk jalan dia,ni kira ok sebab dah bertar..dulu tanah merah je...
Tapi sekarang yang sama macam dulu dan sekarang adalah,jalan lampu memang non ado..
Jalan bengkang bengkok..

Perjalanan ke paloh untuk ke Plentong JB memakan masa 2jam jugak.
Sampai Plentong dalam pukul 5.00pm..masa ni pegantin pun dah selamat dinikahkan..
Masa kami pulak berehat..
memang penat sangat-sangat.
walaupun yang memandu orang lain..

Nantikan gambar kawin dan adat orang JB..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea