Jantung Hati Maksu Pieza

21 Februari 2013

Tidak Mampu.

Dicatat oleh ucupiza di Khamis, Februari 21, 2013
Reaksi: 
Salam Maghrib semua.
Sekarang nak memuaskan hati orang adalah mustahil bagi kami..
Tidak semua orang begitu sempurna,contoh yang kita dapat tengok adalah,sifat iri hati,sifat busuk ati,sifat dengki dan sifat suka menuduh membuta tuli..
Mohon dijauhkan sifat sebegitu,dan dijauhkanlah orang yang bersifat sedemikian..
Bila kita berbuat baik,dikata menunjuk,
Bila kita menutup aurat sana sini,dipertikaikan kami tersangat sopan,dan ada permasalahan yang timbul,dan mulutnya berkata,orang yang bertutup sana sini mana nak kawan nak rapat dengan orang yang terdedah sana sini,dan dikatakan berlagak alim..Astagfirullah..begitu tanggapan mereka kan.
Kami bukan seperti itu..

Dan paling tidak suka,orang yang bercakap seolah-olah dia macam orang dewasa,dan terlebih makan garam agaknya kan..
Menuduh membuta tuli,seolah-olah tidak memikirkan perasaan orang lain,terutama orang yang dah berpengalaman dan tidak sama sekali memikirkan perasaan kami-kami semua.
Come on lah,janganlah menjadi bangkai busuk..kamu berkata macam-macam seolah kamu memakan bangkai sedara mara kamu sendiri..kamu nak ke..dipersilakanlah..
Sekarang ni kalau tak puas hati semua akan diupdate terus ke Facebook,Twitter ..
Kenapa tidak duduk berbincang,duduk sambil minum kopi dan Biskut Cap lutut,.Apa yang tidak puas hati kita cari jalan penyelesaiannya bukan dengan mengeluarkan kata-kata kurang enak didengar dari mulut dan kaki tangan kepala nak menghentak kayu hoki ke,nak melemparkan helmet panas ke..
Gangster betul kan budak-budak zaman sekarang..
Banyak betul tengok cerita gangster-gangster ni..

Janganlah jadi duri dalam daging.

Harap kami semua dapat bertabah..Ini Ujian dari Yang Maha Esa..
Mari sama-sama berdoa kepadanya,supaya keadaan ini menjadi seperti sedia kala...

Kami manusia biasa sahaja,..tidak kurang,tidak lebih..







1 ulasan:

Ara Farhana berkata...

sabar jer lh yus.. Arap ko dgn klurga blh sbr..

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea