Jantung Hati Maksu Pieza

07 Mac 2013

Ditebuk Lubang..

Dicatat oleh ucupiza di Khamis, Mac 07, 2013
Reaksi: 
Tak tahu nak letak tajuk apa dalam blog ni..
Yang tahu hanya terlampau geram dengan orang yang jual jam ditepi.lorong-lorong ni..

Yus penggemar kumpul jam tangan,tapi ada satu dua je yang dah hilang,entah kemana,
mungkin jam ini ada kaki untuk berlari dan menghilangkan diri sebegitu lama..
Kekadang singgah pasar malam,mesti tinggikan leher tertengok-tengok koleksi jam,jam pasar malam je pon kan..
Suka jam yang bulat,yang besar dan petak..
Tapi dalam suka-suka jam tu,bila dah dapat,ramai-ramai anak-anak buah balik,keesokannya nak kerja mesti tercari-cari,mana jam ni pergi..
Sekali tengok kat tangan anak buah sekali dua jam Makchu dia..kemain dia berkenan lagi jam makchu dia.

Baru-baru ni singgah FS,pergi dengan bonda nak beli barang dapur sikit,disebabkan ada satu jam yang baru tu,dah hilang entah kemana..
tak best rasanya tangan ni jika tiada jam tangan,rasa kekok..
Makanya telah terbeli lagi satu jam tangan..
Yus kalau membeli pape barang pun memang berjam-jam,sampaikan bonda dan kakak mengeluh..
Memang cerewet bab pilih memilih ni..
Yus pesan dekat abang jual jam tu,tolong tebukkan lagi dua boleh,dia angguk je kepalanya..
Balik rumah dengan hati riang nak pakai jam tu,sekali apa pun tak boleh,jam tersebut tidak ditebuk lubangnya..
Bonda suruh tebuk sendiri..ok yus tebuk sendiri..
Selang seminggu,tali jam tangan tu buat hal,dia terputus ok..
Putus..
Baru seminggu ok..!!!
Macam nak pergi je FS tu balik,cakap apa bikin jam ni hah..

 Dah serik nak beli jam dekat lorong-lorong dan pasaraya berdekatan ni..



ni jam...

jam yang jarumnya dan serta dalamannya dah terkopek..

ni jam yang talinya dah terputus..
 

2 ulasan:

Nory Zoulkefle berkata...

akak bru beli jam kaler pink...
sekali balik baru taw yg jam tu ada lampu kalerful..
terus kena "bahan" dgn anak2 buah dan suami...hehehe
maluuu

ucupiza berkata...

sis nory...
wahh lampu2..tu la lpas ni kena check betul2 kalau nak beli jam kan sis..

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea