Jantung Hati Maksu Pieza

19 Mac 2013

Janji Bukan Sebarang Janji.

Dicatat oleh ucupiza di Selasa, Mac 19, 2013
Reaksi: 
Bersambung part tukang kasut tu..
Part 1 tu dekat #sini#

Hari ni,yus pergi lagi kedai tu,
Dalam 12.30pm yus minta izin boss besar nak keluar,
Dengan naik motor,panas terik,ada hitam kulit ni,sekarang musim panas kan,dekat Melaka lah,tempat korang macammana??
Tapi Bersyukurlah...Alhamdulillah..
Dah sambung balik cerita,
Harap sangat kedai tu buka,harap sangat,dah terlampau mengharap dah ni..
Sekali dah sampai,masih "tutup"
Bilalah masa dia nak buka kedai dia ni..menganayai pelanggan betul tau tak,

Yus tak puas hati,berdekatan dengan kedai tu,ada kedai gunting rambut,
Yus masuk,yus ceritalah dari A-sampai Z..
Lepastu Tamby kedai tu cerita,yang owner tukang kasut tu dia ikut mood je nak buka kedai,dan sukati dia je nak buka kedai pukul berapa,dekat resit kemain tertera lagi,
Isnin hingga Ahad (jumaat cuti)
9.00am-10.00pm..
Mana??masih tak buka kedai..
Tamby tu suruh yus tinggal number,nanti kalau kedai dah buka,dia call..
Baliklah dengan perasaan marah,hampa semua adalah..

Yus rehat dari pukul 1.00pm-2.00pm,1 jam sahaja..
Dalam pukul 2.30pm macam tu,tamby tu call yus,cakap "Kaka kedai itu sudah buka"kaka cepat datang ye"..
Takkanlah yus nak keluar lagi,memang kena marah dengan boss besar lah..
Balik kerjalah senang terus pergi..

Balik kerja,terkejar-kejar yus pergi kedai dia,ok dah buka..
Yus terus hulur resit yang dia bagi..Lepastu dia macam nampak tak nampak yus je,Yus tunjuk lagi resit tu dekat dia,dia masih buat endah tak layan je..


Lepastu baru tergaru-garu kepala,sambil jari dia,tunding dekat yus,
Tukang Kasut : Ehh awak,(sambil pegang resit yus bagi)
Yus                 : Mana Kasut saya??
Tukang Kasut : Kasut awak dah lama siap,hari tu saya ada call awak,tapi tak datang pun..
                yus   : (sambil kerut-kerut kening),Bila masa pak cik call saya???saya yang call pak cik banyak
                          kali,tapi tak angkat..
Tukang Kasut   : lah yeke,saya ingat,nombor bulan mana call saya,saya tak angkatlah...(sambil gelak)
Yus                  : (yus dah menyirap dah pabila dia cakap nombor bulan mana call dia,)..
Tukang Kasut  : (sambil hulur balik resit yus),awak ambil esok sajalah...
Yus                  : !!!!!!!!!Esok....
Tukang Kasut   : Kasut awak tertinggal dekat rumah...
Yus                  : Esok pula,hari-hari saya datang,kedai asyik tutup,macamana saya nak ambil,ni baru buka..
Tukang Kasut  : Sebab saya ada hal...(ada hal sampai berbulan-bulan tutup)
Yus                 : Nie esok pukul berapa nak buka???
Tukang Kasut : Pukul 9.00am hingga 10.00pm..
Yus                 : Ni saya ada datang pukul 12.30pm tadi,kenapa tak buka lagi??
Tukang Kasut : Sebab ada hal sikit..
Yus                : Esok saya datang pukul 9.00am tiada macammana..???
Tukang Kasut  : Ada....

Ok..Esok yus pergi masih tak buka,memang nak kena lapor kat polis je terus,menganayai pelanggan..
Siap kasut yus tu ada dekat rumah dia,entah apa dia buat dengan kasut yus tu..kemain lama dia simpan..
Dan kekadang dia licik,dia akan buka kedai dalam pukul 7.00pm sampai 10.00pm,
Nasiblah ada motor je,kalau ada transport lain,tiap-tiap malam yus serang kedai dia tanya kasut..
kita tunggu esok..

Duit kita dia dah ambil,
Hak kita dia tak nak baiki..
Macam tu ke,nak meniaga???

Yus memang marah sangat dengan sikap peniaga macam nie..
Balik je terus cerita dekat bonda..
Bonda suruh pergi esok dan tengoklah apa tindakan kami..

Mentang-mentang saya ni perempuab,
sesedap pak cik je ye,nak perbodoh-bodohkan saya ye..
tunggulah..


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea