Jantung Hati Maksu Pieza

25 November 2013

Percutian Di Langkawi (Part 1)

Dicatat oleh ucupiza di Isnin, November 25, 2013
Reaksi:

Assalamualaikum..

Begitu lama tidak update apa-apa di blog ni.
Alhamdulillah tercapai juga hajat yus nak bercuti ke pulau langkawi.
Sebenarnya ikut rombogan sekolah SIL yus...Sementara ada orang nak pergi langkawi,kita follow je.
Rombongan ini turut disertai oleh murid tahun 6 dan para pendidik.
Nasib menyebelahi,ada kekosongan..Aplagi apply cuti awal-awal..

Sehari sebelum perjalanan baru nak packing barang-barang,tak bawa banyak baju pun,nak biarkan beg kosong,sebab confirm balik beg mesti penuh..
Kami bergerak pada 15/11 jam 10.30malam..Bus bergerak mata ni pun nak terlelap juga,terjaga apabila sampai ke tempat rehat saja.lepastu sambung tidur balik..
Dalam pukul 6.30am (16/11) kami selamat tiba di kawasan rehat kedah tak silap,untuk menunaikan solat subuh dan bersarapan,sebelum bertolak ke destinasi feri.
Dalam 12.00pm kami beransur-ansur ke dalam perut feri untuk sampai ke Pulau Langkawi..
Perjalanan mengambil masa dalam 1jam..dapat juga naik feri,memandangkan ni percutian pertama ke Langkawi,perasaan teruja tu..
Pukul 1.00pm dah sampai ke destinasi kita yaitu Pulau Langkawi..
Sampai je di Langkawi kami menaiki satu lagi bus yang disediakan untuk ke tempat penginapan kami..

Seterusnya 2.30pm sampailah kami di Motel Cenang,selesai saja di kaunter pendaftaran,terus masuk bilik dan bersihkan diri serta makan cepat-cepat kerana dalam pukul 4.00pm ada aktiviti luar..

Naik bot...

Aktiviti pertama :
fish feeding :
Nanti bot akan berhentikan di sini,dan berkesempatan tengok ikan besar-besar,dan cara mereka bagi ikan makan,memang besar-besar ikannye..
Makanan bagi ikan besar-besar ni adalah anak ikan..
Teruja tengok ikan namanye pemalas,memang malas je dia berenang,berenang sendeng je..Tapi bila campak je  makanannya,terus jadi tak malas.

ikan buntal..hehehe.

Perjalanan diteruskan,ke :
Eagle feeding :
Masa ni dorang akan bawa ke tempat yang banyak helang,takda apa pun buat disini,cuma tengok helang terbang dan sambar makanan kat laut..tak lama pun dekat sini,dalam 10 minit je..

with SIL..orang yang excited tengok helang sambar makanan.

anak buah,SIL dan Yus,..Masa ni kat tempat bagi fish feeding..

Anak buah dan SIL.

Aktiviti tamat jam 7.15 pm..Keesokannya ..