Jantung Hati Maksu Pieza

07 Mac 2014

Kenduri Kesyukuran.

Dicatat oleh ucupiza di Jumaat, Mac 07, 2014
Reaksi: 
Assalamualaikum =)

Dah seminggu cerita ni dalam draft,bukan tak sempat nak publish,tapi dengan kekangan masa dan dengan badan tak berapa stabil sekarang ni,Nak pergi kerja pun lemah je badan ni,lagi-lagi hari isnin,lemau betul badan ni.

Abang yus akan melansungkan perkhawinannya pada 08/03/14 dan 09/03/14 belah perempuan,,manakala belah lelaki 23/03/14..Jadi sebagai tanda kesyukuran dan selain meminta memudahkan segalanya,kami adakan sedikit kenduri pada 01/03/14 (Sabtu)..buat kenduri hari sabtu memudahkan family yang jauh balik dan taklah kita penat hari ahad tu..

Alhamdulillah majlis kenduri berjalan dengan lancarnya,..dan ramai juga yang datang,terima kasih orang kampung yang bertungkus lumus memasak,..

Antara menu yang dihidangkan:

*Nasi putih 
* Ayam Masak kari
*Asam pedas ikan tenggiri (Menu wajib orang melaka)
*sayur kobis
*Pencuci mulut-buah tembikai
*Agar-agar oreo milo dan agar-agar masam manis.
*Sirap ais..

Dan terima kasih dekat anak buah yang semakin membesar..Yus ramai anak buah perempuan,jadinya bila ada majlis macam ni,anak buah rajin juga ke dapur,tolong apa yang patut,bila tengok diaorang berkumpul  ramai-ramai,dah besar rupanya anak buah ni...Dah mengalahkan makshu dia pulak..kekadang yus dengan akak-akak yus dah boleh duduk rehat,sebab anak buah semua dah pandai menolong apa yang patut..
Masa dulu-dulu yus dengan akan basuh pinggan,sekarang anak buag yang settlekan semua,dari basuh ayam,basuh pinggan hinggalah susun pinggan,anak buah yang settlekan,Mak Sedara hanya memantau dari jauh dan arahkannya sahaja.

Selesai sahaja majlis kenduri kesyukuran,semoga semuanya dipermudahkan.moga abang yus tak gugup lah kan nak akad nikah nanti..Dah nak jadi laki orang dah abang yus ni..




terima kasih semua ... dah besar dah anak buah yus..






0 ulasan:

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea