Jantung Hati Maksu Pieza

07 April 2014

Travel Melaka-Kampung Morten.

Dicatat oleh ucupiza di Isnin, April 07, 2014
Reaksi: 
Assalamualaikum =)

Setelah berpenat lelah dengan majlis kahwin abang tempoh hari..
Masa untuk menghilangkan penat yang bertamu.
Jumaat lepas,balik je kerja,anak buah yang besar-besar dah menuggu mak sedaranya balik dari kerja,ingatkan kenapalah diaorang ni tunggu,rupaya nak ajak tengok laut..nak mandi laut katanya..
Takpelah badan memanglah penatkan baru balik kerja,demi anak buah pergilah jua menemankannye.
Lagipun kakak dan abg ipar dah tunggu kat sana.
Dah lama juga tak jejak dan berpijak pasir laut..Harap je laut sekakang kera dekat dengan rumah..

Makanya lepas je mandi laut,anak buah menyatakan hasrat nak pergi bandar melaka pula,
Bersiap-siaplah,lepas je maghrib terus gerak ke bandar melaka..
Dah lama juga rasanya tak keluar dengan anak buah....
Bonda tak nak ikut..penat kata bonda..
Biasalah melaka kan sibuk dengan jammed bagai,sampai kedai dah nak tutup..Teruslah tak tentu hala nak cari kedai makan..awal sangat melaka ni tutup kedai...
Cari kedai makan yang best takde..jawapnya makan burger sahajalah..

Paling teruja tengok beca sekarang ni,dengan lampunya,lagu yang besar gedabak dibuka soundnya..ada bermacam-macam kartun yang ada dekat beca,Beca sekarang dah maju tau..bukan macam beca dulu-dulu..
Parking kereta jangan cakaplah,susah sangat...Pemandangan melaka ni malam-malam sangatlah cantik..
Parking je kereta,berjalan kakilah mengelilingi pusat sejarah melaka.


Lepas dah puas mengegelilingi bandar melaka,Sekarang ke Kampung Morten pula..


Traditional Malay houses of the Malacca type, indigenously developed throughout centuries by the Malay population is a popular tourist attraction here. Among the distinct features of the Malaccan Malay house compared to that of other states include the distinctive tiled main front staircase, the A shaped roofs and a connecting courtyard between the main house and the kitchen area.






 









1 ulasan:

Rose Azadir berkata...

Assalamualaikum, saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la sy balik yer...

Catat Ulasan

 

kisah maksu pieza.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea